Pagina's

dinsdag 14 april 2015

Copic Marker Benelux - Tutorial kleuren kiezen

Hoi allemaal!

Zondag was het mijn beurt om op het Copic Marker Benelux Blog een tutorial te maken. Het is geen moeilijke tutorial geworden, voor iedereen goed te volgen. 
Ik krijg vaak de vraag hoe ik mijn kleuren kies, en waarom ik bepaalde kleuren met elkaar combineer, en dat ga ik jullie vandaag laten zien.



Wat heb je nodig?
Een afdrukje om te kleuren
Design papier(blokje) dat je wil gaan gebruiken
Kleurenkaart die hier te downloaden is



Ik kies altijd mijn kleuren aan de hand van het design papier dat ik ga gebruiken. Mijn stelregel is altijd dat ik 3 verschillende papieren wil gebruiken, maar soms meer. Ik leg deze vellen van te voren apart.



Als eerste leg ik een van de vellen op mijn kleurenkaart. Zoals je ziet, komt het groen in mijn papier overeen met G21. Het mooiste zou zijn, als ik G24 ook had gehad, zodat ik schaduw kan inbrengen, maar helaas heb ik die niet in mijn collectie. Ik heb er daarom voor gekozen om 2 andere kleuren groen erbij te kiezen, G82, en G85. Deze volgen de G21 prachtig op.



Dit papier is vrij druk, en moeilijk om naast je kleurenkaart te houden. Ik kom er zo niet uit welke kleuren ik wil gaan gebruiken. Daar heb ik de volgende oplossing voor bedacht. 



 Ik wist dat ik roze wilde gebruiken, want ik ga er een geboortekaartje mee maken. Daarom heb ik een strip roze papier uit hetzelfde blokje gepakt, de kleuren komen dan altijd overeen. 



 De losse strip leg ik dus als plaatsvervanger over mijn kleurenkaart en zoek weer de bijpassende kleuren op. Ik kies er voor om RV13 en RV14 te gebruiken, maar omdat ik meer schaduw wil, pak ik RV25 en RV29 erbij. Deze kleuren komen totaal niet overeen met mijn papier, en daarom gebruik ik er maar heel weinig van.



 Dit is het eindresultaat. Ik heb voor deze kaart een mal van Dutch Doobadoo gebruikt. Het papier is van BoBunny, Primrose. Het is niet speciaal een baby lijn, maar door te mixen kun je er wel goed een baby kaart mee maken.



De stempel is van Saturated Canary. Hierbij voor jullie het volledige kleurenoverzicht
Huid: E000, E00, E21, E11, E13
Wangetjes: R20
Haar: E43, E47, E49
Roze: RV13, RV14, RV25, RV29
Groen: G21, G82, G85
Melk: E40, E41



 Ik heb een stans van Noor Design gebruikt achter het plaatje, en de romper is van Memory Box.



 Als laatste nog de naam van de kleine meid, en mijn kaartje is klaar!


Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat jullie het een nuttige tutorial vonden.

Liefs, Sandra

Geen opmerkingen: